Hoe als boekhouder licenties beheren van je Billit gebruikers?

 

Als boekhouder of accountant weet je waarschijnlijk al goed wat de voordelen zijn van een doorgedreven digitalisering. Door digitaal te werken, kan je kantoor alles in minder tijd én correcter verwerken. Nu steeds meer software en verbindingsprogramma’s beschikbaar zijn, kan je met de juiste keuzes dus heel wat tijd winnen. Door een hogere uniformiteit én een betere connectie tussen de verschillende bestanden en software, stijgt de transparantie. Dat vindt de overheid ontzettend belangrijk. Zo zet ook Europa meer in op e-facturatie en schreef het hierover zelfs een richtlijn uit. Een laatste voordeel, mocht je nog twijfelen, is het feit dat je zelf ook gemakkelijker informatie uitwisselt met je partners. Denk bijvoorbeeld aan de vele documenten die weg-en-weer gaan tussen jou, je klanten en het sociaal verzekeringsfonds of sociaal secretariaat.

 Open je Admin account > klik op Dossiers > Klik je op de licentie van de ondernemer die je wenst te beheren.

licenties boekhouder dossiers billit

Hoelang geldt de proefperiode?

Je kan onderaan in ieder dossier zien hoeveel dagen de proefperiode nog geldig is. Een populaire vraag van boekhouders aan de Billit klantendienst is om de proefperiode te verlengen naar 1 maand. Dit is standaard beschikbaar nu voor dossiers waar de factuur betaald wordt door hun boekhouder.

Wanneer verstuurt Billit de facturen/credit nota's?

De facturen aan ondenemers worden binnen de 24 uur verzonden. De facturen aan boekhouder worden iedere dinsdag verzonden. Credit Nota's worden binnen de 7 dagen (na goedkeuring) verzonden.

Wie kan de Billit licenties beheren?

Voor iedere onderneming is er een actieve licentie nodig, zonder licentie kan jouw klant (de ondernemer) geen gebruik maken van Billit na zijn proef periode. Vanuit het menu Dossiers, zie je per gekoppelde onderneming de licentie. Indien de ondernemer zelf de licentie betaald of via een reseller werkt dan is deze informatie niet beschikbaar.

Hoe Billit licenties beheren?

Ondernemers die zelf hun licentie beheren  kunnen via instellingen > abonnement activeren of wijzigen.  

De licenties hebben 3 statussen: Actief, beheerd door onderneming en Licentie in te stellen.

Status 1 "Beheerd door onderneming"

Gekoppelde dossiers die deze licentiestatus tonen, worden gefactureerd aan de ondernemer of een reseller waar de ondernemer een samenwerking met is aangegaan. Klik op deze status om de licentie en facturatie instellingen te beheren voor dit dossier.

Status 2 "Licentie in te stellen"

Gekoppelde dossiers die deze licentie status tonen, hebben nog geen actieve licentie. Dossiers gepubliceerd door een boekhouder, staat standaard op gedeactiveerd. Klik op deze status om de licentie en facturatie instellingen te beheren voor dit dossier.

Status 3 "Actief (de licentie wordt getoond)"

Gekoppelde dossiers die deze licentie status tonen, hebben een actieve licentie. Klik op deze status om de licentie en facturatie instellingen te beheren voor dit dossier.

Hoe Volume licentie instellen als boekhouder?

De volume licentie wordt conform overeenkomst ingesteld door een Billit medewerker op kantoorniveau. Je dient als boekhouder hier geen actie voor te ondernemen. Ieder nieuw aangemaakt dossier staat onmiddellijk op de juiste licentie.

Hoe nagaan hoe actief een dossier is?

Je kan via Admin > Facturatie nagaan hoe lang geleden een gekoppelde ondernemer online was. Op deze manier kan je als boekhouder controleren hoe recent de informatie in zijn/haar dossier is.

Hoe een gekoppeld dossier deactiveren en ontkoppelen?

Als je een account wenst te deactiveren kan dit via de knop "Deactiveren en ontkoppelen". Deze knop is beschikbaar op hetzelfde scherm waar je de licentie kan wijzigen. Je dient op de licentie te klikken in het Dossier overzicht.